הילד שלי כל הזמן רעב

והיום. נדבר על כיצד לגרום לילדנו לצמצם בכמויות האוכל ולהיות שבעים לאורך היום
אנו מתמחים  בעבודה עם ילדים בעלי נטייה לעודף משקל, השמנת יתר ובעיות קשב וריכוז.
אז,
ילדכם מתעסקים וחושבים כל הזמן על אוכל?
חלקם פעילים גופנית וחלקם ממש לא... ! 
ניסיתם או חשבתם ללכת לדיאטנית או לחוג? 
אפילו הגדלתם ולקחתם את המשימה על עצמכם!
 ובכל זאת הם כל הזמן מקרקרים סביב המקרר, אוכלים ללא שובע ומאבדים רסן באירועים משפחתיים או בימי הולדת. ואתם לא יודעים מה לעשות?
תחילה, חשוב להבין שזה לא תמיד בשליטה של ילדכם, כיוון שזהו צורך פזיולגי וזה אומר תחושת רעב אמיתית  של הגוף.
הפתרון הראשון הוא בתחום ההתנהלות היומית והוא  נקרא "ארוחות קטנות" מטרתן לאזן את רמות הסוכר בדם לאורך היום.                                           
כאשר ילדנו רעבים, המוח משדר שני דברים: האחד- "אני רוצה פחמימות" והשני- "אני רוצה מתוק".כאשר אחד מהשניים קורה, ילדכם רוצים לאכול ועכשיו! אנחנו כהורים מתבוננים מהצד ורואים אותם טורפים מכל הבא ליד, אך אם ניזכר בסרטון הראשון, בו סיפרתי שמנגנון השובע ניכנס לפעולה בין 12 ל 15 דקות מרגע שהתחלנו לאכול . יהיה לנו קל יותר להבין שבזמן הזה כל תא בגופו של ילדכם משדר למוח "אני רעב".. (אגב , זה יכול להיות במודע או שלא במודע..).  הילדים נמצאים במצב של אכילה לא מבוקרת, אכילת כמויות הגדולות בהרבה ממה שהגוף שלהם צריך ואי תחושת שובע. וכל זאת מדוע? כיוון שלרוב או שהם הגיעו רעבים לאירוע או שעברו 3 שעות לערך מאז הארוחה האחרונה ואז רמות הסוכר שלהם בדם ירדו. והגוף משדר למוח "אני רעב"!
אז מה הפתרון?  
הפתרון הנכון, לפני שאנו עושים הנחות שמדובר באכילה רגשית  (שזה נושא בפני עצמו) הוא קודם כל  להקפיד על יצירת שיגרה של חמש ארוחות ביום.                                                                                  
·        בבוקר- משהו קטן לפני שיוצאים למסגרות (דברנו על זה בסרטון הראשון)
·        בארוחת העשר – אנו ממליצים להוסיף  ירקות בצד ולבקש  מהילדים שיתחילו קודם עם  אכילת הירקות ואז יתחילו לאכול את הסנדוויץ' .
·        בארוחת הצהריים –נקפיד על ארוחה מאוזנת ובריאה המכילה סוגי ירקות(חיים, אפויים, מאודים, בתוך רוטב, מה שנקרא, מה שיוצא אני מרוצה), וקטניות (כגון אורז, פסטה, בורגול, בעדיפות לקמח מלא – אגב אנו ממליצים לשלב בהתחלה קמח מלא עם קמח לבן בשביל להתרגל לטעם ) וחלבונים כגון עוף, דגים ובשר  . כל זאת עם הקשבה לבטן עליה דיברנו בסרטון הראשון .
·        לגביי ילדים שלא אוהבים ירקות אני מזכיר לכם שהכי חשוב זה, לחפש ולנסות יחד איתם מה הם יאהבו, לפעמים אנחנו בטוחים שהם לא אוהבים שום ירק אבל במחשבה שניה מלפפון כן או פלפל כן.  זכרו שיש לחשוף את הילדים בין 15-20 פעמים לכול פעולה אשר אנו רוצים להטמיע.                                                             
·        ואז הגענו לארוחת ביניים שהיא בין הצהריים לערב, בה נקפיד על צריכת פרי, ירק, מעדן חלב, או משהו בריא שילדכם יאהב.   
·        ואחרון חביב , ארוחת ערב צריכה להיות קלה ובריאה עד שעתיים לפני השינה  כגון חביתה, ירקות, מוצרי חלב וכל מה שילדכם אוהב,  מתוך מחשבה שהמזון צריך  להתחיל ולהתעכל כמו שצריך לפני השינה.                                                                         
·        לסיכום: סה"כ 3 עוגנים ברורים ושתי ארוחות ביניים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חשיבות ארוחת הבוקר לילדים

דיאטה לבני נוער , באמת??