פעילות גופנית לילדים

היום נדבר על הדרך בה  נגרום לילדנו להיות פעילים יותר מבחינה גופנית ומדוע זה כה חשוב.
שמי דן אברמוב ואני הבעלים של קליניקה הנקראת  דן+חמוטל אנו מתמחיםבעבודה עם ילדים בעלי נטייה לעודף משקל, השמנת יתר ובעיות קשב וריכוז.
אז מהי ההגדרה לילד פעיל?  ילד פעיל הנו ילד שמבצע פעילות גופנית
בין 3-5 פעמים בשבוע,30 ד' לפחות בכל פעם, כאשר העדיפות היא עד 60 דקות.
תעשו רגע חישוב כמה פעמים או דקות ילדכם פעיל גופנית במהלך השבוע..(חוץ משיעורי הספורט בבית הספר או הגן)
מניסיוני בעבודה עם עשרות משפחות אני יכול לומר לכם שהתשובה היא לרוב "מעט מידי 

אז מדוע עלינו לעשות כל שביכולתנו  על מנת שילדנו יעסקו בפעילות גופנית ?                    פעילות גופנית אצל ילדים תורמת לשיפור הדימוי והביטחון העצמי שלהם, היא יוצרת חברויות חדשות  ותחושת מסוגלות , משמעת ומחויבות.  וכמובן מקדמת בריאות ומונעת מחלות כגון עודף משקל ,סוכרת ועוד.

אז מהו הפתרון להנעת הילדים מבחינת פעילות גופנית?
הפתרון הראשון הוא שאנחנו כהורים, נבין שאנחנו צריכים להתחיל ולקחת אחריות. פתחו יומנים וסגרו  , שעה אחת בשבוע לטובת פעילות גופנית משותפת עם הילדים או שתקבעו  יום בשבוע בו אחד מבני הזוג יוצא בשעה סבירה מהעבודה בכדי להספיק ולקחת את הילדים לשחק בגן המשחקים ,לרכוב על אופניים, לשחק משחקי כדור, לצאת להליכה וכדומה.
בנוסף ההמלצה שלנו היא לתכנן לו"ז שבועי עם הילדים בו אנו קובעים  מה עושים השבוע ובאיזה יום. אנחנו תמיד ממליצים להכין טבלה שבועית עם הילדים  ולהצמיד אותה למקרר וכך לעקוב ולסמן יחדיו איזו פעילות בחרנו ומתי והאם הצלחנו לקיים אותה.


אנו צריכים לשאוף ולקיים נוסחה קבועה שאומרת  כמה אנרגיה הילדים שלנו  מוציאים לעומת כמות האנרגיה שהם מכניסים. זכרו תמיד : אין כזה דבר ילד שלא אוהב פעילות גופנית יש ילד שמתקשה בפעילות גופנית , בעיקר כאשר היא אינה מתאימה לו וליכולותיו.

הפתרון השני הוא תלוי גיל: עד גיל 6 מומלץ למצוא חוג של פעם בשבוע בו הילדים מוציאים הרבה אנרגיהכגון: חוג תנועה, כדורגל, כדורסל, ריקוד וכדומה כמו כן, אנו ממליצים         להתנסות בכמה שיותר סוגי  ספורט עד גיל זה.  
מגיל 7 כבר מומלץ למצוא חוג קבוע של פעמיים בשבוע בו הילדים מתחילים להתמקצע ולהתמקד במקצוע ספורט אחד,  בו הם נהנים ובעלי סיכוי להתקדם.  בדרך זו אנו נבטיח שהם ימשיכו להתמיד ולעסוק בספורט, ליהנות ולהשתפר .  חבל להשאיר את הילדים שלנו בחוג ספורט בו סיכויי ההצלחה שלהם נמוכים והם עלולים לחוות תחושת כשלון לאורך זמן או להישאר בקבוצה החלשה..

אנו כהורים רוצים לגרום לילדנו להאמין בעצמם וביכולותיהם.  לפיכך האחריות בשלבי הגיל הראשונים היא שהם יתנסו בכמה שיותר דברים, ובהמשך יתמקצעו בדבר אחד וכך יחד עם פעם בשבוע לפחות  בה אתם לוקחים את האחריות לפעילות משותפת עמם אנו נקבל שלוש פעמים בשבוע בהם הם פעילים ומוצאים אנרגיה.
כאשר יש נטייה לעודף משקל ובטח כשיש כבר צורך בירידה במשקל פעילות גופנית היא חובה ולא זכות!.

מחקרים מראים כי ילדים להורים המעודדים פעילות  גופנית ומהווים דוגמה אישית , יפתחו כישורי חיים ואורח חיים בריא ב 30% יותר מאשר ילדים להורים לא פעילים. (משמעותי מאוד, לא)

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיאטה לבני נוער , באמת??

חשיבות ארוחת הבוקר לילדים